EXPORTHANDLINGSPLAN


 

Eksport Skandinavien
Der er meget stor interesse for de skandinaviske lande i disse år - især Sverige og Norge. Det skyldes først og fremmest deres vækstrater, som er ca. dobbelt så store som i Danmark.
Desuden opfattes Skandinavien nærmest som et stort hjemmemarked, afstandene er ikke store, vi ligner hinanden, ikke mange sprogproblemer og så er de købedygtige.


Vækst via eksport
Det kan være svært at vækste på hjemmemarkedet, her er konkurrencen mange gange meget hård. Ofte kan man få meget bedre priser i Norge og Sverige end i Danmark, plus en anden ting, at man ikke sidder og tinger om 25 øre, som i Danmark. I Danmark kan det ikke blive billigt nok.

Når man eksporterer sine varer til andre lande, spreder man dermed automatisk sine risici. Hvilket betyder, at man ikke er nær så sårbar overfor konjekturfald på det hjemlige marked.


Eksport plan
Inden man starter op på et nyt marked eller segment, er det vigtigt, at lave en Eksporthandlingsplan. Planen beskriver virksomheden og det hjemlige marked plus det nye marked med tilhørende budget og aktivitetsplaner.

På den måde får virksomheden et billede af de forestående muligheder og hvad det koster.



Finde kunder i udlandet
Vi har stor erfaring med at finde kunder i udlandet - store som små kunder. Den service kan vi godt påtage os - på meget favorable vilkår.


Eksporthandlingsplan skabelon
Læs mere her: Eksporthandlingsplan guide

 

 

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.